16 Ağustos 2012 Perşembe

RASİM BAŞAK, TRABZONSPOR FORMASI GİYMELİ Mİ?

Değerli Trabzonsporlular,

Uzun zamandır futbolda yaşadıklarımız bizleri yordu, yıprattı. Artık haklılığımız adli makamların vermiş oldukları kararlarla da herkesin malumudur. Bu süreçte Trabzonspor'umuzu ve Trabzonsporlular'ı diğerlerinden ayıran TEMİZ FUTBOL isteğiydi.

Kargaşanın en yüksek yoğunlukta yaşandığı bu dönemde basketbol takımımız bir alt lige düştü. "Düşürüldü" de diyebilirdim. Lakin bu noktaya gelene kadar gerçekleşen bir çok olaya "tedbir" niyetli önerileri BordoMavi.Net forumlarında şahsen açıklamıştım. Kabul etmek gerekirse taraftarımızın dikkatini basketbola çekmeyi başaramadım. Tek bir olay hariç:

Hatırlarsanız geçen yaz döneminde, eski Genel Menajerimiz Doğan Hakyemez'in baş antrenör olarak Altar Tunçkol'la görüştüğü haberleri basına yansımıştı.

Bunu forumun Basketbol sayfalarını takip eden taraftarlarımız anımsayacaktır. Fakat Altar Tunçkol'un twitter hesabından yazdığı futbol yorumları (2010-11 sezonunun son dönemi) Trabzonspor'u aşağılayıcı ve karalayıcı nitelikteydi. İşte bu mesajları fark edip ilk olarak BMN'de paylaşmıştım. Taraftarımız hassasiyetini ve gereken tepkiyi gösterdi. Olaylardan bihaber yöneticilerimiz de geri adam atmak zorunda kaldı.

Ben (katılan olursa biz), "Altar Tunçkol Fenrbahçeli" diye o tepkiyi göstermedim. Profesyonel olarak çalışacak, bunun karşılığında para kazanacak ve kulübü saha içinde temsil edecek fakat buna karşın o kulübün bir diğer branşını (kendince) lekelemeye yeltenecek bir şahsın Trabzonspor çatısı altına girmesine gönlüm razı olamazdı, engel olmak istemiştim.

Şimdi bir benzer olayı yaşıyoruz. Takımın İkinci Lig'de olması, gözlerden uzak kalmasına sebep olmuş olabilir. Yine de farkındalık açısından uyarımı yapayım.

Trabzonspor Basketbol Kulübü, yeni sezon kadrosunda forvet oyuncusu olarak Rasim BAŞAK ile anlaştı.

Eee ne var bunda diyebilirsiniz? Kim ki bu diyebilirsiniz?

Tribünlerle kavga eden, rakip oyunculara en acımasız hareketleri (faul demiyorum) yapan, antipatik bir oyuncu.

Bu bir yorum değil. Subjektif bir görüş de değil. Çünkü gerçek bu! Basketbolu az biraz takip eden birine bu oyuncuyu sorsanız, size vereceği malumat yukarıdakilerden farksız olmayacaktır.

Ben kimsenin ekmeğine mani olmak niyetinde değilim. Allah çok versin...

Koç, teknik anlamda kendi sistemine uygun görmüş olabilir. Saygı duyarım. Zaten oyun karakteriyle bir eleştiri yapmıyorum.

Yöneticilerin basketboldan ne derece anladığını ise taraftarlarımızın takdirine bırakıyorum. Oyuncuları ne kadar tanıdıkları, Trabzonspor'umuzun formasını kimlere giydireceklerini bilemeyebileceklerini hoş görüyorum. Trabzonspor'a çamur atan Altar Tunçkol'la "hiç görüşmedik" diyebilirler mi?

O zaman iş bize düşüyor yine: "Temiz futbol" diyen taraftar "TEMİZ BASKETBOL" da demelidir.

"Temiz Basketbol" noktasından çıkacaksak yola, Rasim BAŞAK, Bordo - Mavi formayı GİY-ME-ME-Lİ!

Bu oyuncu, bugüne kadar oynadığı takımların (7 sezon Fenerbahçe) formasıyla nasıl rakip takım tribünlerine el, kol ve ağız hareketleriyle, spor salonlarına yakışmıyorsa BENİM FORMAMLA rakip takımların taraftarına, oyuncusuna da bulaşmasını kabul edemem! (Elbette bu bir öngörüdür. Olacağının garantisi yoktur, olmayacağının garantisinin olmayacağı gibi...)

Sert basketbol oynamak, (sportif anlamda) pis işler yapmak başka bir şey; yakışıksız davranmak başka bir şey!

Bir Trabzonspor taraftarı olarak, basketbolsever olarak sizlerin de fikrini merak ediyorum. Rasim Başak, Trabzonspor forması giymeli mi?

NOT 1: "Sana mı düştü Trabzonspor formasının kimin giyip giymeyeceği" diye merak edenlere... Evet, bana düştü! Dert edindim bunu kendime. Çünkü Trabzonspor, TRABZONSPORLU'nundur!

NOT 2: İki sezon önce Beobasket gerçeğini hem forumda hem de yazılarımda sorguladığımda "kimse bu çocuk ne diyor" diye sormuyordu. Çünkü olaylara vakıf değillerdi. Ancak zaman geçti, gün geldi, küme düştüğümüzde bilen - bilmeyen, sağdan soldan kulağına fısıldananlarla herkes Beobasket demeye başladı! Hatta futboldan daha büyük bir şikeye, menajer oyunlarına kurban gittiğimizi iddia edenler oldu! Kısmen doğruydu ama geç kalmışlardı beyler. İki yıl önce ben bunları paylaşırken ses çıkarmayan, görmeyen, dinlemeyenler bugün Rasim Başak transferine yine ses çıkarmayacaktır. Çünkü bihaberdirler.

Öyleyse, uyarıyorum!

2 yorum:

  1. Trabzonspora yakışmayacak harekette bulunursa yolları ayırırsın olur biter. Daha parkeye çıkmadan asmayın adamı.

    YanıtlaSil
  2. İman gücü dediğimiz bir şey eksik bizim dev adamlarda... bir top çalındı diye çalınan o topun peşine koşmaya dayanamıyoruz! Elaleme Yenileceksek hiç yenilmeyelim daha iyi!

    YanıtlaSil